Jak napsat kvalitní článek pro public relations, to je otázka, která trápí mnoho podnikatelů, SEO auditorů a také samotných copywriterů. Základem je nepsat jako tiskový mluvčí, který něco propaguje, určitou firmu nebo produkt či službu.
Zaprvé je nutné čtenáře zaujmout. To se dělá nejlépe pomocí nadpisu, který by měl být výstižný, poutavý nebo zábavný, v ideálním případě by z něj mělo být zřejmé motto, nebo naopak zcela překvapit něčím obecně humorným. Není dobré moc experimentovat, pokud si nejste jistí, že vaše firma je známá alespoň po názvu. Můžete si dovolit generačně zaměřený humor, pokud víte, že se snažíte zaujmout určitou věkovou skupinu. Na to ale musíte mít znalosti a přehled odborníků.
Dále by měl celý článek emocionálně zasáhnout potenciálního zákazníka, tedy čtenáře. Je nutné správně přestavit problematiku nebo produkt či službu, ideálně nastavit tak, abyste nastínili problém, který může čtenář mít, a jak jej co nejjednodušeji vyřešit (pomocí výrobku nebo produktu, kterému děláte skrytou reklamu).
Dále je vhodní dát čtenáři (tedy potenciálnímu zákazníkovi) možnost volby. Předveďte mu nějaká srovnání, dejte čtenáři několik různých způsobů, ze kterých si může zvolit, jaký chce, jaký mu nejvíce vyhovuje. Popište všechny způsoby, nastiňte nevýhody a výhody všech možností.
Není dobré produkt, kterému děláte reklamu, příliš chválit nebo ho příliš stavět vysoko nad ostatní, konkurenční výrobky. Kvalitní PR článek by vůbec neměl vypadat jako reklama. Nezapomeňte vždy sdělovat důležité a zásadní informace. Ideálně byste měli vyvolat ve čtenáři potřebu po vašem výrobku, emocionální touhu. Soustřeďte se na potřeby čtenáře, nikoli na reklamu určitému výrobku.
Zkrátka a dobře, pokud hledáte kvalitní a férové odborníky, kteří vědí, co dělají, přes vše okolo SEO, https://www.seolight.cz/copywriting je firma, která vám pomůže se vším od zpracování atraktivního designu přes SEO audit a vytvoření zpětných odkazů, až po opravdu kvalitní PR články.